MIN VÄG TILL KAFFEBRYGGARN!

Denna historia är skriven för många år sen av min vän Anna! jag har läst den hundra gånger men jag tröttnar aldrig! detta är historien om Bengans väg till kaffebryggarn

Denna sanna historia är skriven av Anna ur hennes synvinkel på Bengan



bengan e en lustig figur...men ändå...han e min älsklings figur i livet...
jag bengan å våra vänner i jungel skogen brukar ofta umgås tillsammans i big brother huset som ständigt ändrar adress..
ofta sitter vi å flummar...kommer på nya låtar....spinner på ideer hur värden skulle bli en bättre plats att leva...och så vidare..


Mitt i allt ihopa brukar bengan säga "faan va gott d skulle vara me kaffe"
Alla nickar instämmande å svarar ett svagt "mmm" medans d inte släpper tv:n där d går nån tråkig film lr dokumentär...

"20 minuter senare säger bengan ingen "men skulle d inte va gott me lite kaffe" alla nickar instämmande igen å svarar "jooo" utan att släppa tv:n ur blicken

Man känner då lite sympati me bengan å i huvet snurrar "såå när ska han säta på kaffet", jag tittar på klockan å innser att om 30 minuter så kommer han fråga igen...vad ska jag svara då??!

Jag ser på dom andra...jag märker att dom tänker d samma som jag...
Efter 30 minuter till så säger han än en gång "men d skulle ju va jävligt gott me kaffe lr hur"
Jag ser på d andra som absolut inte släpper tv:n me blicken å hör dom säga i kör "joo d skulle va gott"
Jag vet...began gillar kaffe...men jag känner med honom...inte kul å sätta på kaffe till bara sig..

10 minuter senare säger bengan "nää...nu sätter jag på kaffe, nån som vill ha?"
Jag tittar på d andra å jag vet att dom egentligen inte vill ha kaffe...jag tänker att stackars kille...såå...med mitt stora chippen hjärta säger jag mot min förmodan "jaa, jag vill ha om d finns mjölk"

Jag ser hur bengan flyger upp ur den slitna big brother soffan med ett leende på läpparna "jag ska kolla" säger han.
Jag känner hur värmen stiger inom mig å tänker att chippen nu kanske du kommer till himlen...
Han rusar ut me bengan fart till köket å ropar "d finns d...å socker me"

Jag ler å tittar på d andra "ja tack" ropar jag tillbaka
"ingen annan som vill ha" skriker han me lycka i halsen...
"nej tack" ropar danjil å alex i kör
"Matte, Emmie någon" skriker han
"te tack" svarar Emmie
"nope" säger matte
Ingen släpper blicken från d tråkiga programet på tv:n
"Bengan fixar" hör man från köket
Jag ler inombords...jag vet att han har väntat
Han kommer in till big brother soffan igen
Några minuter senare skuttar han iväg till köket
"Kaffet e klart" ropar han
"socker å mjölk" ropar jag tillbaka med blicken fäst vid tv:n
"bara socker" ropar emmie på samma sätt som jag
Efter en sekund kommer bengan in i big brother vardagsrummet me koppar å allt
"tackar" säger vi
Å han sätter sig ner i soffan med ett stort leende på läpparna
Jag ler inom mig...för jag vet att jag gjort någon lycklig..
Ingen har släppt blicken en enda gång från den brusande tv:n
Alla vet...detta är vår vardag

Kommentarer
Postat av: Emmie

Och detta är bara EN av alla historier som finns från den tiden. Oh sweet times! :D

2009-07-30 @ 22:21:25
URL: http://lifealaemmie.blogspot.com
Postat av: Matte

Goa stunder det där!

2009-07-30 @ 23:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0