FÖRNEDRINGEN VA TOTAL!

Jag lyckades ta mig ifrån jobbet tidigare än vanligt, jag hade Maria i örat och vi snacka lite skit som vanligt, Vid Gamla stan ser jag att tuben står inne och jag frågar Maria " ska jag springa eller ska jag vänta?"

Maria sa spring så jag sprang! upp för trappan som en smidig gasell med ledproblem!, jag slänger upp dörren till perongen, hör pipet som talar om att dörrarna stängs! jag tar ett smidigt stort kliv , känner hur foten glider onormalt och "SMAAAAAACK Pang bom krasch" jag kraschade rakt ner i dom hårda stenplattorna med bägge knäna, i min plåga ser jag hur dörrarna stängs,

tystnad i örat, tätt följt av ett " Vad hände" "garv"

jag kände hur hela den proppfulla vagnen glodde som ugglor mot mig när jag låg där och vred mig i plågor! men som ett mirakel hade chaffisen sett mitt smida 10 poängs fall och tyckt synd om mig och öppnat dörrarna, jag hasade mig snabbt genom vagnen med en garvande Maria i örat!

Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva förnedringen av att halka och slå halvt ihjäl mig i jakten på tunnelbanan! jag flööög som en vante på gamla stans perong



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0